یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 24 آذر 1399/ شماره 183
دومین روز توقف فروش در بازار،تداوم صعود دلار نیمایی، ادامه ریزش دلار صرافی ملی، آغاز معاملات نفت و صعود به 50 دلار، شاخص کل بورس تهران کانال 1 میلیون و 500 هزار را از دست داد، آرای صنایع پایین دست در کمیته تخصصی به 2 رأی رسید و ...
پست های رادیویی مرتبط:

دومین روز توقف فروش در بازار

واسطه ها و تأمین کنندگان مواد اولیه، از دیروز خرید و فروش مواد اولیه را متوقف کرده اند. هیچ پیشنهادی وجود ندارد و برخی تولیدکنندگان که مواد اولیه خود را از بازار آزاد تأمین می کردند، در پیام‌هایی، به ویکی پلاست گفته اند به علت پایان گرفتن مواد اولیه، طی امروز و روزهای آینده، تولیدشان متوقف می شود. بازار مواد اولیه، به علت نداشتن ساختار توزیع شفاف در کنار بورس کالا، طی سال های گذشته، به شکلی غیررسمی فعالیت داشته و این فعالیت، به علت فروش های غیررسمی، خارج از ضوابط مالیات و سایر ساختارهای قانونی بوده. با جدی شدن بازرسی انبارها و بررسی کدهای بهین یاب نیمه فعال یا غیرفعال که سهمیه می گیرند، فعالیت در این بازار برای فعالان آن، دشوارتر از هر زمانی، شده است.
در صورت اتخاذ تصمیمات درست و فوری از سوی سیاستگذار، اجماع فعالان این بازار برای عدم خرید و فروش، می تواند شروعی برای شکل گیری بازاری رسمی و شفاف در کنار بورس کالا باشد. به نحوی که بازیگران آن، با انجام تکالیف قانونی و به صورت رسمی، در این بازار فعالیت داشته باشند.

تداوم صعود دلار نیمایی
بعد از افزایش 23 تومانی دلار نیمایی از 16 آذر تا دیروز، امروز هم میانگین ماهانه دلار نیمایی به افزایش ادامه داد و به 25 هزار و 668 تومان رسید. اختلاف میانگین ماهانه‌ی دلار نیماییِ، نسبت به روز گذشته به 15 تومان افزایش رسید. امروز میانگین روزانه دلار نیمایی هم به کانال 25 هزار و 800 تومان صعود کرد. دیروز میانگین روزانه در کانال 25 هزار و 500 تومان بود.

ادامه ریزش دلار صرافی ملی
دلار صرافی ملی که روز گذشته را با 200 تومان کاهش در 25 هزار و 800 تومان به پایان برد امروز را نیز نزولی آغاز کرد و با مجموع 100 تومان کاهش به 25 هزار و 700 تومان رسید.

آغاز معاملات نفت و صعود به 50 دلار
قیمت نفت که معاملات هفته گذشته را با 49 دلار و 97 سنت به پایان رسانده بود، امروز و هفته‌ی جدید را با صعود به قیمت 50 دلار آغاز کرد. قیمت این لحظه برنت: 50 دلار و 33 سنت.

شاخص کل بورس تهران کانال 1 میلیون و 500 هزار را از دست داد
شاخص کل بازار سرمایه که امروز در آغاز معاملات روند افزایشی داشت در پایان معاملات با 31 هزار واحد کاهش به 1 میلیون و 484 هزار عقب نشینی کرد.

آرای صنایع پایین دست در کمیته تخصصی به 2 رأی رسید
بر اساس آخرین مصوبه کمیته تخصصی پتروشیمی، آرای نمایندگان اتاق بازرگانی و اتاق تعاون که پیش از این یک رأی بود، به دو حق رأی مستقل تغییر پیدا کرد. همچنین در این جلسه، ویرایش نهایی دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی، به رؤیت کلیه اعضای کمیته رسید و مورد تصویب قرار گرفت.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟